Film: Upside Down


In an alternate universe where twinned worlds have opposite gravities, a young man battles interplanetary prejudice and the laws of physics in his quest to reunite with the long-lost girl of his dreams in this visually stunning romantic adventure that poses the question: what if love was stronger than gravity?
____________________

Adam and Eden fell in love as teens despite the fact that they live on twinned worlds with gravities that pull in opposite directions. Ten years after a forced separation, Adam sets out on a dangerous quest to reconnect with his love.

Film: Upside Down

Utgiven: 2012

Regissör: Juan Solanas 

Skådespelare: Jim Sturgess, Kirsten Dunst, Timothy Spall

Språk: Engelska

Gener: Drama, Romans, Äventyr, Science Fiction

Längd: 100 min

Betyg: 4.5 /5 ★

Snappt bara, filmen utspelar sig i en värld där 2 planeter är över varandra. De har en pelare/torn som är den ända riktiga sammankopplingen mellan världarna (Det är ett företag med kontor och labb och sådant). De två världarna har som två olika kast system, Den Över världen är den bättre, rikare och Undra, ja de säger ju sig själv, den sämre och fattigare.

Eden (Kirsten Dunst) som kommer från den Övre världen och Adam (Jim Sturgess) som kommer från den Undre möts som unga på 2 berg som är ligger väldigt nära varandra. En dag kommer myndigheterna på dem och en olycka sker och det ser inte varandra på 10år.

Adam jobbar med ett ämne som kommer från båda världarna en dag ser han Eden igen på tv:n och får reda på att hon jobbar i tornet, och från det ögonblicket gör han allt för att få se henne igen och det har stora konsekvenser.

Jag älskar hur unik filmen är det är inget jag sätt förr, för mig är det ett helt nytt koncept.  (föutom hela de här förbjuden kärlek saken, de har man ju sätt för, men men det är kul ändå)
Filmen är underbart gjort, vissa scener tar ens anda och jag kan bara tänka mig att leva i den världen. Sitta och titta upp och bara se en annan värld över en.

Adam och Eden var fantastiska, man hejjade verkligen på dem genom hela filmen~

En annan underbar karaktär i filmen var Bob som av Timothy Spall, och detta är den första filmen med han som man inte kan hjälpa att älska han.

Detta var verkligen en fantastisk film, och den var så mycket bättre än jag hade förväntat mig.
Awwwwwwesome~


.:Beatrice:.
 

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus